Zuid Amerika 2014 - Reisverslag uit Lima, Peru van Nico T.L. - WaarBenJij.nu Zuid Amerika 2014 - Reisverslag uit Lima, Peru van Nico T.L. - WaarBenJij.nu

Zuid Amerika 2014

Door: Nico te Lindert

Blijf op de hoogte en volg Nico

31 Juli 2014 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Na 3 dagen werd het wel eens tijd om wat te delen met jullie.
28-7 kwam ik in de avond Lima binnen en het gevoel van euforie (reizigers herkennen dat misschien wel) drong meteen tot me door.
Muziek op straat, de nationale vlag overal en mensen die ´´gringo, gringo´´ naar je roepen met een brede glimlach. Dan weet je dat je ver van huis bent.

Dag 1:
De vlucht ging zoals het hoorde en de eerste avond kwam ik er snel achter in wat voor hostel ik zat. Geen nuchter personeelslid te vinden maar veel gezelligheid en een gemoedelijke sfeer. Toen ik de ´receptionist´ sprak en vroeg hoe hij LÑima vindt (want iedereen hier is op doortocht) was het antwoord ´i hate it´. Smog en weinig sfeer was de oorzaak. Ach...ik ga mijn tijd zelf wel maken en laat mijn oordeel wel aan mij. Bovendien ben ik hier toch maar een paar dagen. ´s avonds veel muziek. Iemand wilde zelfs met me dansen maar werkelijk niemand krijgt mij zo gek.

Dag 2.
Nationale feestdag in Peru. Ik val met mijn neus in de boter.
Een grote militaire parade en O-VE-RAL peruviaanse vlaggen, gezinnen met Peru mutsen-shirts en noem maar op. Bijna iedereen was vrolijk en daar word ik nou ook vrolijk van. Verder veel militairen, tanks, straaljagers, de president en een hoop spierballen vertoon.
Ik heb ze de route gegeven naar Rusland, misschien doen ze er wat mee....

Toen ik in mijn kamer terug kwam na een volle dag wandelen stond er een hele groep Brazilianen geposeerd. De foto stond op een timer en ze stonden klaar. ´kom er bij, kom, kom´.
Dus ja...ik stond met ze op de foto voor ik ze de hand kon schudden. helaas waren ze de vroege ochtend daarna alweer weg, maar het was gezellig in de bar.

Dag 3.
Vandaag moest ik naar de tandarts om mijn wortelkanaalbehandeling af te laten maken. 1 groot drama wat al weken speelt, maar daar hebben we het maar niet over. Wel een paar francaises leren kennen waarmee ik de stad in ging. De binnenstad is mooi! Grote pleinen en veel mensen op straat. Je ziet aan de mensen dat ze je heel interessant vinden.
Niet dat IK interessant ben, maar ze zijn heel geinteresseerd in wie ik ben, wat ik hier doe en hoe nederland is. Je staat te kijken van hoeveel lokale mensen er in Nederland jacks lopen. Morgen is mijn laatste dag in Lima en dan ga ik naar La Paz. Heel mooi...dan heb ik mijn eigen kamer. Veel handiger vind ik zelf. Tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Tussen 28-7 en 10-12 op reis door Zuid-Amerika om Spaans te leren en vooral om heel veel nieuws te zien. Woestijn, Jungle, Altiplano, vulcanen...ik zal het allemaal tegen komen.

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2108

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 10 December 2014

Zuid Amerika 2014

Landen bezocht: